kik is és miért?

Szeretünk enni. meg inni. és mulatni is :) Olvassatok, főzzetek, mi is ezt csináljuk és nekünk általában jó! Sosem vagyunk PC-k, ezért itt és most és utoljára elnézést. Ha valami meg nem úgy sikerül, akkor sose azt nézd!

Friss topikok

  • takacsveca93: Szuper recept, nem is kell bele sokminden. Könnyen beszerezhető bármelyik áruházban. Ez az adag pe... (2019.06.29. 22:42) Lecsó
  • Vincenzo6: Csak a vegetàt ne! (2017.07.11. 11:35) Szívpörkölt
  • Darvászó Koppány: @Túrós: Hát, tesókám, a vajon hamar leég a picsába, 'oszt akkora égés lesz belőle, mint most Cost... (2014.06.30. 00:06) Rántotta másnaposan
  • hamahama: @Darvászó Koppány: Bizonyám: sütő villany, főző gáz! :) (2014.05.24. 21:29) Szték
  • KGeri: @Darvászó Koppány: Vááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááá:-) Apa kezdődik:-) (2011.04.19. 11:25) Húsvét

Linkblog

Szívpörkölt

2013.04.08. 15:39 Dzsanista Dzsoki

Gondoltam kéne főzni most már valami igazán proletár kaját, és azt mi másból lehetne, ha nem belsőségből. Itt most az emberek azt szokták mondani, hogy „fúj bazzmeg”, de azt már elfelejtették, amikor kis szaros korukban két pofára zabálták a resztelt májat a menzán, vagy a zsömlét kenik nap, mint nap a gennyes májpástétommal, amiben ha máj nem is, de zsírtalanított kötőszövet meg sertésfejhús van dögivel.

Így hát én bevállaltam és kirodáztam a bosnyákra, mert igen jó volt a szív ára. Vettem is tüstént egy bő kilót, 750ft-ot fizettem az áruért. Kicsit gyanakvó is lettem, hogy a csórikám nem próbál-e átbaszni valami olcsó döghússal. Nagyon meg kell nézni ám a minőséget főleg a belsőségeknél, mert azok igen hamar rohadásnak indulnak, aztán csak nézel, mint a vett malac, amikor derült égből cifrafosásod lesz. Na de nem a kedvet akarom elvenni.

P1010001.jpg

Tehát pörköltöt akarok csinálni, így vettem még hozzá hagymát nagyjából 2 nagy fejet és még vagy 30dkg házi zsírt. Ennyi kelleni is fog, mert a szívben 1 gramm zsír sincs, egy kibaszott izomszövet az egész, aztán miből lenne a zaft baszod ha nem a zsírból, meg a hagymából. A zöldségekkel úgy voltam, hogy majd otthonról kaparok valamit, mert csak 1-2 db paprika kell bele. A zöldséges parasztpalkó így is megorrolt rám, hogy csak 2 fej hagymát veszek, nála, gondolta magában miféle fillérbaszó külvárosi kis geci lehetek.

Végül dobtam még 3 nagyfröccsöt abból a Duna melléki bioetanolosból a piac közepén álló vesztőben, az ószeres oláh cigány bódéja mellett csak hogy kellő képen motivált legyek és hazabotorkáltam.

Aztán rájöttem, hogy cudar nagyot fogok szopni ezzel a szívvel, mert van annyira dzsuva meló, mint ha nyers pacallal állítottam volna haza, de tudtam ha elkészül geci finom lesz.

Első lépésként felraktam egy nagy lábos vizet a gázra, és a nagyobb darabokra szelt szívet beledobáltam. Mehet hozzá babérlevél (2-3db) meg az egész bors (fél tucat). Hát itt más dolgom nem volt, megültem, mint az iszap mert ezt abálni kell vagy 1,5 órát, tele van alvadékkal meg kurva kemény az izom miatt. Persze ezalatt beszűrtem 2-3 fröccsöt, hogy osztálytudatomra ébredjek.

P1010007.jpg

Ezután nem volt más dolgom, mint leszűrjem a témát és innentől, mint egy pörkölt úgy készül el. Talán arra érdemes figyelni, hogy a szívet nem kockára, hanem hosszabb csíkokra vágjuk és vannak benne fehéres színű artéria csonkok amiket érdemes kivágni, mert sose puhul meg és megszomorodsz mire megrágod. Ezzel meg is voltam, majd a hagymát zsíron megfuttattam. Pár fokhagymát is raktam bele, ezt se baszta el.

Majd pirospaprikát hintettem rája kicsit rápörköltem és bele a szívecske. Fontos, hogy itt ne baszd el azzal, hogy felöntöd vízzel rögtön, mint a buzik  attól majrézva, hogy leég, mert akkor ítélet napig fogod kavargatni mire megpuhul.

Szépen nyugodtan, mintha lovat basznál, kis lángon kavargatod, pörkölöd, bármennyire is hihetetlen, de a pörkölt név innen származik. Csak halljad, hogy halkan sercegjen.

Ezután hozzápakoltam a paprikát és egy paradicsomot, ezeket nagyobb darabokra szoktam vágni, mert teljesen nem fő el és a végén, ha kell könnyebben ki tudom horgászni. Kb. 15 perc gondoskodás után felöntöttem egy kis vízzel, csak annyival, hogy félig lepje el és befedtem, majd közepes lángon megmutyiztam.

Köretnek aztán minden jó hozzá, én a tésztát választottam, mert nem volt kedvem szopni a nokedli szaggatással. Jó most arra gondolsz, hogy lehet kapni mirelit nokedlit te paraszt, de azzal csak két baj van, drága és szar minőségű, ha megfőzöd a fele szétolvad a vízben és olyan lesz mint a takony. A tésztát meg csak kifőztem és csá, ha ügyes vagy azalatt a 2-2,5 óra alatt meg is tudod csinálni míg a pörid faszántosan megpuhul.

Végül fűszernek vegetát, borsot, sót használtam. Összegezve legalább akkora szopás elkészíteni, mint a pacalt, vagy a körmöt, de anyagilag megéri, mert ha a tintát is bele számolom összesen 2000 volt a cálen és ez 4-5 adagos mennyiségre elég baráti. Aki a pacalt szereti, az ezt is fogja, nagyon finom.

 P1010003.jpg

Hozzávalók:

Sertésszív 1,5kg

Vöröshagyma 2 nagy fej (kb hús 1/3-a)

Fokhagyma 4-5 gerezd

Sertészsír 25-30dkg

Paprika, Paradicsom 1-1 db

Fűszerek vegeta, só, bors, pirospaprika

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://prolikonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr465210934

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Darvászó Koppány · http://prolikonyha.blog.hu/ 2013.04.08. 16:00:34

Fontos kérdés More! Milyen borból volt a fröccs?:)

Dzsanista Dzsoki 2013.04.08. 16:19:38

Nem emlékszem már pontosan, valami 500ft-os Zalagyönge lehetett

Egon Bondy 2014.02.16. 14:13:46

jó a stílus, valahol félúton a vagányabb nehézipari városi gyári melós uszkve 30 éve és az index videókon a szigetre tarháló un. magyar punkok között. a jassznyelv teljes és pontos elsajátítása a kor előrehaladtával biztosan javulni fog. a rodázás= dolgozni, strihelni; megmutyiztam=sumákol, valakit előnyös helyzetbe juttat.
a szív szerintem nem prolikaja - elég, ha csak a szűkösség közgazdasági fogalmából vizsgáljuk pl. a sertés összetételét - a vegeta az, meg a féltojásos gyermelyi csavart-tészta. ;)
süti beállítások módosítása