kik is és miért?

Szeretünk enni. meg inni. és mulatni is :) Olvassatok, főzzetek, mi is ezt csináljuk és nekünk általában jó! Sosem vagyunk PC-k, ezért itt és most és utoljára elnézést. Ha valami meg nem úgy sikerül, akkor sose azt nézd!

Friss topikok

  • takacsveca93: Szuper recept, nem is kell bele sokminden. Könnyen beszerezhető bármelyik áruházban. Ez az adag pe... (2019.06.29. 22:42) Lecsó
  • Vincenzo6: Csak a vegetàt ne! (2017.07.11. 11:35) Szívpörkölt
  • Darvászó Koppány: @Túrós: Hát, tesókám, a vajon hamar leég a picsába, 'oszt akkora égés lesz belőle, mint most Cost... (2014.06.30. 00:06) Rántotta másnaposan
  • hamahama: @Darvászó Koppány: Bizonyám: sütő villany, főző gáz! :) (2014.05.24. 21:29) Szték
  • KGeri: @Darvászó Koppány: Vááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááá:-) Apa kezdődik:-) (2011.04.19. 11:25) Húsvét

Linkblog

Rántotta másnaposan

2011.10.30. 16:18 Darvászó Koppány

Mondjuk az elég sokszor van. Ahogy egy székely haveromtól tanultam az egyetemen - örök szállóige - "Ha felkelek reggel, és nem fáj a fejem, akkor mindig azt hiszem, hogy meghaltam". Respect! Szóval ma reggel is ott vagyok, hogy felriadok 11 körül - bazzmeg tanulni kéne arra a kurva szakvizsgára - de, ááá, hát így nem lehet, éhes vagyok, émelygek, és meg tudnék inni egy kolontári iszaptározónyi - akár ciános - vizet. Mit lehet tenni? A rosszullétet kurva gyorsan el kell mulasztani, mert dolog van, kell a kraft, szedjük már össze magunkat! Na ennek legjobb módja egy istenes rántotta összedobása!

Ma 4 tojásból dolgozom, mert kajakómában sem megy a munka. Kis tálban összekeverem. Só, bors, nekem a Rómából hozott arrabiata fűszerkeverék (Campo de' Fiori, látogatása kötelező), csíp mint az élet egy másnapos vasárnap reggel. Belereszelek a tojásba kb. 10 dkg sajtot. Mindegy is hogy milyen, lehetőleg ne az a radírszerű szar legyen a sarki hiperből. Bár ebbe még az is jó lesz. Nagyon összerántja a cuccot, jó ragacsos lesz tőle, az összeolvadt sajt megköti a tojást. Felvágok egy fél fej vöröshagymát. Had szóljon, nem finomkodom vele, úgyis lepirítom. Bacon, kolbász, sonka, ami épp van otthon. Serpenyő, oliva, bacon. Gyújts alá tesó, égjen, mint a gyomrod! 1-2 perc után, ha a bacon zsírt ereszt, bekúrom mellé a hagymát. Hagyom majdhogynem megbarnulni. Közben felvágok 1 paradicsomot és kb. egy fél paprikát, apró kockákra. Nagyon feldobja a kaját. Amikor a hagyma már megpirult, ezt is rátaszajtom, a paradicsom, amekkora egy génkezelt szar, kiereszti a bevezetőben már megénekelt mennyiségű vizet, de az íze még így is nagyon adja. Kicsit kell csak a zöldségeket fonnyasztani, mint ex-miniszterelnököt az első ügyészségi kihallgatáson. Aztán jöhet a tojásos-sajtos lötty, de ekkor kissé le kell venni a hőfokot, mert oda tud kozmálni, azt baszhatod ki az előző napi cigicsikkek meg üres sörös dobozok mellé. Ha ügyes vagy (én ma nem voltam) megpróbálhatod tortilla szerűen egybe megsütni (nem, nem a mehikói tortilla, a spanyol tortilla, tojáslepény, általában krumplival, valahogy így)

tortilla.jpg

Teccikérteni?

Mondom, ha ügyes vagy. Nem leszel, mert tegnap este bebasztál mint az albánszamár. Igazán kemény arcok dobálva fordíthatják, mint a palacsintát. Ha kész (azt meg nem mondom kinek mikor van kész, én szeretem, ha kissé még folyós állapotban marad, de olyan keményre is lehet sütni, hogy ölni lehessen vele), vedd le a tűzről. FEHÉR KENYÉR!!! Nem tartós, nem előre szeletelt, nem toast. Enélkül kb. annyi értelme van, mint banktisztviselőnek siránkozni a hitelkamat miatt, vagy mint sajtószabadság tüntetővel arról vitatkozni, hogy mit jelent a demokrácia. Ami kifejezetten jó mellé, a boltban kapható, elősütött, sütőben süthető zsemle. Én bezúdítottam mellé fél liter 100%-os narancslevet, egy pohár tejes kávét, és 1,5 liter gyümölcsteát, utóbbit persze már csak levezetésként, szép apránként. Tiszta Dexter-opening máris a reggeled, tesó!

Nekem segített. Látjátok, basszameg, azóta is milyen jól haladok a tanulással!:)

4 komment

Címkék: reggeli másnaposság tojás

A bejegyzés trackback címe:

https://prolikonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr213340365

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Darvászó Koppány · http://prolikonyha.blog.hu/ 2011.10.30. 16:24:48

Hehe, ahogy leírtam, éhes lettem, bazzmeg:)

scavengario 2013.12.05. 19:05:01

Tökéletes írás, a vasárnap reggelem pont ilyen.

Túrós (törölt) 2014.06.28. 15:46:54

Arra a fűszerkeverékre kíváncsi lennék, írhatnál több részletet róla.
Amúgy olíva olajon sütni szerintem szar, nagyon érezni rajta és valahogy nem passzol ehhez a magyaros-kolbászos-hagymás cucchoz, inkább vajon szoktam.

Darvászó Koppány · http://prolikonyha.blog.hu/ 2014.06.30. 00:06:11

@Túrós:
Hát, tesókám, a vajon hamar leég a picsába, 'oszt akkora égés lesz belőle, mint most Costa Ricának...

A fűszerkeverék arrabiata keverék, szurtosképű pakiktól lehet venni Rómában (biztos máshol is, de én csak ezt az egyet ismerem) itt
https://www.google.hu/maps/place/Campo+de%27+Fiori/@41.895583,12.4722076,17z/data=!3m1!4b1!4m2!3m1!1s0x132f6045f4f4d7a1:0xf5e5481c998d7c1b

Amúgy van benne chili, fokhagyma, bazsalikom, oregánó, persze mind szárítva, és 2-3 évig mocskos módon csípős:)
süti beállítások módosítása